«Μεγαλώνοντας ένα παιδί με αυτοπεποίθηση»

2019-03-26 14:09

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Μεγαλώνοντας ένα παιδί με αυτοπεποίθηση»

 

- Βασίλης Σταθάτος MSc., Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Οικογενειακός Σύμβουλος, Συντονιστής Σχολών Γονέων,  Εκπαιδευτής Ενηλίκων σε Δ.Ι.Ε.Κ.,  Marte Meo Therapist, Παιδαγωγός, συγγραφέας.

- Απόστολος Βούρδας Ψυχίατρος Παιδιού και Εφήβου, MRCPsych, CCST, Ειδικευμένος στο Cambridge U.K., Διδάκτωρ Παν/μιου Αθηνών, Δημιουργός της μεθόδου “Θετικοί Γονείς Χαρούμενα Παιδιά”.

 

Εισαγωγή

-«Δεν πρέπει να μιλάς έτσι για το δάσκαλό σου. Τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν σχολείο», «Δεν θέλω να ακούω βλακείες. Θα βάλεις τα δυνατά σου και τελείωσε η κουβέντα», «Εντάξει, κάνε υπομονή. Θα περάσει η χρονιά και δεν θα θυμάσαι τίποτα του χρόνου».

Είναι άραγε οι παραπάνω αντιδράσεις των γονέων ώριμες; Μπορούν να βοηθήσουν τα συγκεκριμένα παιδιά να διαχειριστούν τις δυσκολίες που βιώνουν; Αποτελούν πρότυπο για τα παιδιά τους; Όχι βέβαια. Ο δρόμος προς την συναισθηματική ωριμότητα των παιδιών περνά μέσα από την αντίστοιχη συναισθηματική ωριμότητα των γονέων.

 Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους τα παιδιά εκδηλώνουν προβλήματα συμπεριφοράς αντιδρούν, χτυπούν, θυμώνουν, είναι διότι δυσκολεύονται να εκδηλώσουν με κατάλληλο και αποδεκτό τρόπο τα συναισθήματα του θυμού, της αδικίας, της ματαίωσης. Η ώριμη αντίδραση από την πλευρά του παιδιού απαιτεί προηγούμενη μακρόχρονη εκπαίδευση του στην αναγνώριση των συναισθημάτων και την κοινωνική συμπεριφορά. Ποιος θα παράσχει αυτή τη μόρφωση και εκπαίδευση; Οι γονείς, λοιπόν, είναι οι πιο κατάλληλοι άνθρωποι να στηρίξουν, αφιερώνοντας χρόνο, τα παιδιά τους στις δυσκολίες τους και να τα βοηθήσουν, λειτουργώντας οι ίδιοι ως πρότυπα, να μάθουν να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.

 Αλλά και η τόνωση της αυτοπεποίθησης των παιδιών είναι μία διαδικασία που απαιτεί από τους γονείς δεξιότητες ενσυναίσθησης, ενθάρρυνσης και αποδοχής.

Σκοπός του σεμιναρίου

-Καλλιέργεια της συναισθηματικής ωριμότητας του παιδιού, ώστε να μπορεί να ονοματίζει και να εκφράζει με λέξεις τα συναισθήματά του.

-Η αναγνώριση και η αποδοχή των συναισθημάτων του παιδιού από τον γονέα.

-Η ανάπτυξη της υπομονής και της επιμονής, ώστε να μειωθεί η παρορμητικότητα των παιδιών.

-Τρόποι ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης

Τι περιλαμβάνει

-Παρουσίαση των Βασικών Θεωρητικών Αρχών της Συναισθηματικής Ωριμότητας

-Βιωματικές Ερωτήσεις Γονέων

-Παρουσίαση των Βασικών Βημάτων στην Αναγνώριση Συναισθημάτων

-Παρουσίαση Λανθασμένου Τρόπου Αναγνώρισης Συναισθημάτων

-Παρουσίαση Αποτελεσματικού Τρόπου Αναγνώρισης Συναισθημάτων

-Άσκηση Γονέων στην Αναγνώριση των Συναισθημάτων των Παιδιών

-Εμπόδια στην Έκφραση Συναισθημάτων

-Πώς Εκπαιδεύουμε το Παιδί στα Συναισθήματα

-Η Εκπαίδευση του Παιδιού στον Αυτοέλεγχο των Συναισθηματικών Αντιδράσεων

-Ενίσχυση Αυτοπεποίθησης:

   Α. Διαχείριση Λαθών Σχολικής Εργασίας και άλλων Δραστηριοτήτων

   Β. Ενθάρρυνση Ανεξαρτησίας

   Γ. Περιγραφικός Έπαινος

Θα γίνουν ζωντανές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων μεταξύ των συμμετεχόντων

Σε ποιους απευθύνεται

Σε γονείς, σε κηδεμόνες, σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικών και παιδαγωγικών επιστημών, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με αντίστοιχους πληθυσμούς γονέων και παιδιών.ΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Μεγαλώνοντας ένα παιδί με αυτοπεποίθηση»